poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Jak samemu zrobić papier ozdobny

Mam coś, co wygrzebałam już jakiś czas temu na You Tube. Nie pamiętam niestety czyje to było i jak się zwało (było po angielsku). To coś, to sprytny sposób na zrobienie papieru ozdobnego przy pomocy serwtek i żelazka. 
Korzystałam z tego sposobu już kilka razy i bardzo go lubię. Papier, który w ten sposób powstaje jest bardzo ciekawy. Zwłaszcza ze względu na fakturę. 
 
Proszę o wyrozumiałość - to mój pierwszy w życiu kursik:) 

1. Potrzebujemy - żelazko, nożyczki, papier który chcemy ozdobić, kilka kartek papieru "roboczego" (może być zapisany albo jakoś tam zużyty) serwetkę papierową i folię (film) spożywczą - taką cienką, co to się sama klei 

 

2. Przycinamy folię tak, żeby była troszkę większa od papieru, który chcemy ozdobić 

 


3. Serwetkę przycinamy w podobny sposób. 

 

4. Odzielamy wszystkie warstwy serwetki (najczęściej są trzy). Pilnujemy, żeby wzorzysta strona serwetki była pojedynczą warstwą (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi:))

 

5. Na papierze "roboczym" kładziemy nasz kawałek papieru do ozdobienia, nań kładziemy folię (pilnujemy, żeby za bardzo się nie pozwijała) a na folię naszą serwetkę. 

 

6. Zrobioną przez nas "kanapkę" nakrywamy dodatkowym roboczym papierem i prasujemy. Pilnujcie, żeby żelazko nie zaprasowało Wam ewentualnie wystającej gdzieś folii bo się Wam zapaskudzi (żelazko, nie folia oczywiście). Ja prasuję na wyczucie, raczej ciepłym żelazkiem - ustawionym na max. ale najpierw spróbujcie na połowie mocy, co by nie przypalić:)

 

7. Zaglądamy pod papier roboczy i sprawdzamy, czy serwetka nam się zgrzała z ozdabianym papierem. Szczególnie powinnyśmy sprawdzić rogi i je doprasować w razie potzreby (oczywiście przez papier) 

8. Kiedy wszystko mamy już ładnie zaprasowane i zgrzane wyciągamy nasz papier ozdobny spod papierowej warstwy ochronnej i obcinamy nadwyżki folii i serwetki. 

 

 

I gotowe! Nowopowstały papier szybko stemplujemy, kleimy, tniemy albo co kto tam chce i jesteśmy szczęśliwe, że mamy coś nowego:)) 

Miłej zabawy  i mam nadzieję, że komuś się przyda.

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł. Zapisałam sobie tego posta w zakładkach i na pewno spróbuję zrobić taki papier :) Szkoda tylko, że nie zrobiłaś zdjęcia jak wygląda gotowa kartka... No ale trudno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik, na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żałuję że nie pokazałaś gotowego papieru.
    Czy serwetka to może być jakaś obrazkowa?Czy z wypuklym wzorkiem jak widać ta u ciebie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie wiem dlaczego nie pokazałam efektu końcowego... Zaćmienia umysłu jakiegoś chyba dostąpiłam:)
    Każda serwetka się nadaje (wszystko zależy od naszych chęci lub potrzeb), w powyższym przypadku, wypukły wzór stał się mniej wypukły po zaprasowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe!! Udało mi się !!!!!!!!!!!!! hihihi Dziękiii :***

    OdpowiedzUsuń
  6. Spróbowałam i udało się :) Robię właśnie kartkę na urodziny dziewczynki i serwetki z bucikami są idealne do tego:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...